Advertisement

Udgivet 11.06.2024
Del på

Arla lægger nyt lag på klimaoffensiv

Nyt partnerskab med kunderne skal styrke arbejdet med at reducere klimagas-udledninger fra Arlas gårde og samtidig hjælpe mejeriselskabets kunder med at nå reduktionsmål. Partnerskabet omfatter al Arlas drikkemælk i Danmark og ventes udbredt til Tyskland og Sverige senere i år.

rlas danske kunder i detail- og foodservicebranchen sælger hvert år 275 mio. kg. mælk til forbrugere og restaurant- og kantinegæster, og for flere og flere kunder er det afgørende at kunne reducere og rapportere præcist om klimaudledningerne i hele værdikæden.

Derfor ruller Arla nu sit såkaldte FarmAhead™ Customer Partnership ud i Danmark. Programmet blev lanceret i England sidste år, og nu er turen så kommet til de kunder i Danmark, der køber drikkemælk fra Arla. Det oplyser selskabet i en pressemeddelelse.

Kunderne i FarmAhead™ Customer Partnership har nu mulighed for at blive partnere på specifikke tiltag, der foregår på gårdene hos Arlas danske andelshavere, og dermed støtte indsatsen for at levere CO2e-reduktioner. De får indsigt i resultaterne fra disse tiltag og kan fortælle om dem i egen markedsføring og kommunikation, Derudover får kunderne adgang til primærdata for klimaaftrykket af netop den drikkemælk, de køber af Arla, som de efterfølgende kan bruge i deres egen ESG-rapportering.

- Vi har store ambitioner om at være førende inden for vores sektor og udvikle fremtidens mejerisektor. Det betyder, at vi skal levere kvalitetsfødevarer med så lavt et klimaaftryk som muligt, men vi kan ikke gøre det alene. Det kræver en indsats fra producenter, kunder, forbrugere, politikere - alle led i kæden. Derfor går vi som leverandør nu sammen med vores ambitiøse kunder i Danmark og sætter yderligere fart på udviklingen, siger Peter Giørtz-Carlsen, viceadministrerende direktør og COO i Arla Foods.

FarmAhead™ Customer Partnership forventes også at blive implementeret på det svenske og tyske marked i løbet af i år, ligesom det også er planen, at det på sigt skal dække over andre kategorier end drikkemælk så som ost og yoghurt.

Læs hele pressemeddelelsen: Nyt partnerskab mellem Arla og danske kunder skal accelerere klimareduktioner | Arla Foods (mynewsdesk.com)

Foto: Arla Foods

Mærkedage

19/06/2024
60 år
20/06/2024
75 år
22/06/2024
60 år
24/06/2024
60 år
25/06/2024
60 år

Stillinger

Palsgaard: Application Technician – Dairy & Ice-Cream
The headquarters in Juelsminde offers exciting challenges to a new colleague with competencies in dairy and ice cream production.
Mejerist søges til Osteriet på Thise Mejeri
Du vil indgå i et produktionsteam med dygtige og passionerede kollegaer, og hvor vi hjælpes ad med opgaverne. 
Tetra Pak is looking for new graduates
Tetra Pak is looking for highly motivated new graduates for the Future Talent Programme.