Arla Foods har indgået en licensaftale med Mondelēz International om at producere, distribuere og markedsføre chokolademælk under Milka-mærket i Tyskland, Østrig og Polen.
Arla Foods Esbjerg har i en årrække haft solid indtjening på at producere sin egen Cocio chokolademælk og ikke mindst Starbucks-produkter på licens. Nu tilføjer koncernen en ny samarbejdspartner i form af snacksfirmaet Mondelēz International, som bl.a. står bag chokolademærket Milka.
– Jeg er meget begejstret for at indgå et langsigtet strategisk partnerskab med Mondelēz International og bringe velsmagende og eftertragtede produkter til vores forbrugere. Milka er et elsket mærke, og jeg ved, at vi har produktions-, kommercielle og marketingmæssige kompetencer til at tage det til næste niveau, hvorfor vores ambition er klar: Vi ønsker at opnå første- eller andenpladsen på vores lanceringmarkeder, siger Patrik Hansson, Executive Vice President og Chief Marketing Officer hos Arla Foods.
Introducerer Milka chokolademælk
Arla Foods skal lancere chokolademælk i Tyskland, Østrig og Polen, hvor Milka er en af de førende aktører inden for chokolade. Og med denne produktinnovation får forbrugerne nu mulighed for at forkæle sig selv med den ikoniske Milka-smag i form af chokolademælk.
Clive Jones, President of Central Europe and EU Central Sales hos Mondelēz International, udtaler:
– Vi er begejstrede for at annoncere lanceringen af den nye Milka chokolademælk i samarbejde med Arla. Dette samarbejde giver os mulighed for at udvide det elskede Milka-mærke i hele Europa og introducere forbrugerne for en spændende ny måde at nyde deres favoritchokolade på. Mens vi fortsætter med at innovere og udvikle vores portefølje, markerer denne nye kategori et betydeligt skridt i Milkas succeshistorie.
Milka chokolademælken vil blive lanceret i juni 2024 og vil være tilgængelig i tre forskellige formater og tre forskellige smage. De vil blive produceret på Arlas mejeri i Esbjerg.
Foto: Arla Foods