Coop sælger annonceplads på mælkekartoner
13/03/2025

Coop sælger annonceplads på mælkekartonerne

Coop Danmark har fået en ny indtægtskilde ved at sælge reklameplads på deres private-label-mælkekartoner

Her i marts måned er en af de fire sider på kartonerne med økologisk Änglamark-mælk og konventionel Coop-mælk blevet solgt til brødproducenten Kohberg. Og flere leverandører vil følge efter, fortæller Lars Rasmussen, kategoridirektør for brød, mejeri, viktualie og dybfrost i Coop til Retailnews.

– Vi bruger jo en del tid i Coop nu på at finde på ting, hvor vi kan tjene flere penge eller arbejde lidt smartere. Det kan godt være, at det her initiativ også falder i den kategori, tilføjer han.

Ifølge Lars Rasmussen er mælkekarton-reklamen er ét frisk eksempel på en større trend i såvel e-handel som fysiske butikker.  Det handler om såkaldt retail media, som betegner den praksis, hvor butikkerne sælger annoncepladser via egne kontaktflader, alt imens de udnytter deres indsamlede data til at gøre annoncepladsen endnu mere attraktiv.

Kategoridirektøren vi ikke afvise, at reklamerne også vil kunne finde vej til andre af Coops private label-produkter, men mælkekartoner, som Coop sælger i millioner, er et godt sted at begynde, mener han.

Du kan læse mere om Coop Danmarks nye initiativ her.

Photo: Coop Danmark

mejerimedier.dk

Flere nyheder

Seneste fra mejeriindustrien

Nyhedsbrev

sendt til dig hver uge

Copyright ©
2025
Mejerimedier
CVR: 41896981

Søg

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
post
kalender
maerkedag
stilling
udgivelse
This is a basic text element.