Mangel på arbejdskraft kan blive en udfordring i fremtiden. Samtidig har nogle unge svært ved at finde fodfæste på arbejdsmarkedet. Hansen Is vil løse begge problemer med et is-akademi.
Hansens Is vil ikke kun være kendt for at producere økologisk is af høj kvalitet, men også for at have en stærk social profil. Det skriver Finans
I marts købte Den sociale kapitalfond 60 procent af det økologiske ismejeri. Målet om at styrke Hansens sociale indsats er en konsekvens af dette nye partnerskab.
Konkret er planen, at man vil oprette et is-akademi for unge på kanten af arbejdsmarkedet. Uddannelsesforløbet skal tilbyde deltagerne en fast rolle i produktionen i tre måneder, kombineret med mentorforløb, CV-workshops og personlig sparring.
Ifølge kommunikationsdirektør Anders Eibye Hansen, der er fjerde generation i familievirksomheden, handler akademiet både om socialt ansvar og om at tænke langsigtet.
Læs artiklen i Finans (kun for abonnenter)
Foto: Hansen Is