07/08/2025

Opskrifter på sociale medier presser Arlas produktionskapacitet

Efterspørgslen på hytteost er steget markant de senere år, hvilket Arla kan mærke

Hos Arla er salget af hytteost steget 35 procent fra uge 24 i 2024 til uge 24 i 2025. Det skyldes især opskrifter delt på sociale medier, skriver magasinet Woman.

– Efterspørgslen har været så stor, at vi har haft svært ved at følge med i produktionen, siger Camilla Arndal Andersen, Head of Innovation & Product Management hos Arla Danmark til Woman.

Det er ikke første gang, at tiktok påvirker populariteten af hytteost. Allerede sidste år kunne Arla fortælle, at de kunne mærke det på salget af hytteost.

Derudover kan Arla melde om 50 procent vækst i kefir-sortimentet under brandet Cultura, som virksomheden også fremhæver som næste protein-trend.

Foto: Lene Walsh/Mejerimedier

mejerimedier.dk

Flere nyheder

Seneste fra mejeriindustrien

Nyhedsbrev

sendt til dig hver uge

Copyright ©
2025
Mejerimedier
CVR: 41896981

Søg

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
post
kalender
maerkedag
stilling
udgivelse
This is a basic text element.