Nye koncepter fra Arla Foods Ingredients imødekommer den globale efterspørgsel efter oste med højere ernæringsmæssig kvalitet.
Forbrugere verden over er optaget af fødevarers sundhedsmæssige værdi. F.eks. er 51% af osteforbrugerne i USA tiltrukket af produkter med sundhedsanprisninger. I Spanien og Italien er tallet 38 pct. Især går de efter et højt proteinindhold.
Nu har Arla Foods Ingredients lanceret to nye opskriftskoncepter, der viser, hvordan osteproducenter kan imødekomme forbrugernes behov. Med de nye opskrifter kan de udskifte mælkefedt med sunde mælkeproteiner samt øge kalciumindholdet.
Et nyt koncept for flødeost tilbyder en cremet tekstur og smag – og indeholder 50% mindre fedt end standardopskrifter. Desuden tilbydes er fedtfattig løsning til indpakkede osteskiver, hvor en enkelt 20g skive indeholder lige så meget calcium som et stort glas mælk.
Claus Bukbjerg Andersen, Senior Category Manager, Cheese hos Arla Foods Ingredients, siger i en pressemeddelelse:
– Osteforbrugere er meget fokuserede på ernæringsværdien, især proteinindholdet. Samtidig vil de stadig have forkælende smag og tekstur. Vores nye koncepter viser, at de rette ingredienser kan give et osteprodukt et markant ernæringsmæssigt løft og skabe muligheder for sundhedsanprisninger uden at gå på kompromis med smag eller tekstur.
Læs mere om de nye ostekoncepter HER